Szukaj
  • Tomasz Majewski FitVision

Czy warto biegać ?

Jakie są główne korzyści dla zdrowia zapewniane przez bieganie?


Poniżej zaprezentuję Ci podstawowe korzystne właściwości, jakie może zapewnić bieganie dla Twojego zdrowia i ogólnej kondycji fizycznej. Do najważniejszych z nich należą między innymi:


1. Zwiększona pojemność płuc


Pierwszą korzyścią dla zdrowia wynikającą z biegania jest zwiększenie pojemności płuc. Nie zapominaj w tym momencie, że dla biegaczy absolutnie niezbędną kwestią jest możliwość zaczerpnięcia do płuc jak największej ilości powietrza. Ta cecha pozwala im zwiększyć wydajność podczas rywalizacji.


W każdym przypadku zwracaj baczną uwagę na tempo swojego biegu i odległość, jaką możesz pokonać w tym konkretnym tempie. W ten sposób będziesz mógł samemu dostrzec, w którym momencie zaczynasz mieć problemy z utrzymywaniem prędkości biegu narzuconej sobie na początku.

Jednak nie masz się czym martwić nawet wtedy, gdy Twoje wyniki okazują się być bardzo kiepskie. Stopniowo pojemność Twoich płuc powiększy się, gdy będziesz dalej regularnie trenować.


2. Lepsza kondycja Twojego serca


Drugim ważnym aspektem, na który warto zwrócić uwagę jest to, że wyniki wielu badań naukowych wskazują, że regularne bieganie może zmniejszyć ryzyko chorób serca nawet dwukrotnie. Im szybciej biegniesz, tym mocniej będzie musiało pracować Twoje serce, by pompować krew. Im częściej będzie tak robić, tym silniejsze i wydajniejsze się stanie.


Bieganie jest najlepszym sposobem na wzmocnienie swojego serca, ponieważ zmuszasz je do zwiększenia swojej prędkości. Tylko dzięki temu może ono zagwarantować odpowiedni przepływ krwi i tlenu dla całego ciała, a zwłaszcza mięśni.

Jednocześnie bieganie zmniejsza więc możliwości wystąpienia zawału serca i może także pomóc w ustabilizowaniu poziomu cholesterolu w prawidłowych granicach.


„Z biegiem czasu dowiadujesz się, że prawdziwą walkę musisz stoczyć przeciwko temu głosowi, który nakazuje Ci się poddać”. -George Sheehan-


3. Poprawa kondycji fizycznej


Podczas treningu biegowego Twoje ciało jest wręcz wypełnione tlenem. Oznacza to, że jeśli będziesz biegać regularnie, Twój organizm zacznie się niejako „uczyć” najszybszego i najlepszego sposobu rozprowadzania tlenu do wszystkich mięśni, a następnie właściwego jego wykorzystania.

W rezultacie zapewni Ci jeszcze więcej energii i lepsze wyniki sportowe w ogólności. Z biegiem czasu poprawi się również elastyczność Twoich mięśni i stawów.


4. Utrata wagi poprzez bieganie


Wiele osób zaczyna biec z myślą o utracie wagi. W rzeczywistości bieganie jest niezwykle skutecznym sposobem na spalanie kalorii i utratę dodatkowych kilogramów. Jeśli masz już zdrową wagę, bieganie pomoże ci ją utrzymać. Z drugiej strony, jeśli masz kilka kilogramów nadwagi, jest to idealny sposób na usunięcie dodatkowej wagi, którą nosisz.

Wszystko, co musisz zrobić, to skupić się na kontrolowaniu swojej diety i spalaniu większej ilości kalorii niż jesz. To złota zasada z utratą wagi. Jeśli chodzi o bieganie, zalecamy zarysowanie harmonogramu i programu treningowego, który motywuje Cię do osiągnięcia celów odchudzania.

Jeśli chcesz zmniejszyć swoją wagę, zalecamy wypróbowanie treningu interwałowego. Wkrótce zaczniesz dostrzegać jego zalety!


5. Zmniejszenie poziomu stresu i poprawa samopoczucia


Kolejną rzeczą, o której powinieneś koniecznie wiedzieć jest to, że bieganie, podobnie jak wiele innych dyscyplin sportowych, jest doskonałym sposobem na zmniejszenie poziomu stresu. Może nawet mieć znakomity wpływ na łagodny stan depresyjny.


Bieganie pozwala zachować bowiem świeżość umysłu i pomaga rozwijać u nas pozytywne nastawienie. Pozwala także myśleć na spokojnie o innych rzeczach, w stanie odłączenia się od problemów życia codziennego. Efektem tego wszystkiego może być zmniejszenie stresu i negatywnych emocji.

W rzeczywistości jest to także doskonały sposób na relaks i znalezienie nowych pomysłów lub rozwiązań istniejących problemów. Zobaczysz wiele rzeczy o wiele wyraźniej, jeśli przemyślisz je podczas biegu.

W ten sam sposób bieganie może pozwolić Ci oczyścić swój umysł ze wszystkich problemów wywołujących u Ciebie stres. W rezultacie okazuje się więc być świetną formą aktywności fizycznej, która dodatkowo pomaga Ci jeszcze lepiej się wysypiać.


6. Poprawa ogólnej postawy ciała


Bieganie dla zdrowia pozwala utrzymać ciało w doskonałej kondycji. Idealnie nadaje się do ujędrniania całego ciała, utrzymywania pożądanego obwodu w talii i zachęcania do trzymania głowy wysoko. Poprawia to pozycję całego ciała, a w szczególności Twojego kręgosłupa.

I na koniec, nie zapominaj także o tym, że wprawdzie podczas biegania możesz zyskać wiele cennych korzyści, ale jednocześnie istnieje wtedy możliwość odniesienia kontuzji lub jakiegoś urazu. Aby tego uniknąć, zalecamy, aby nie przesadzać w początkowych etapach tego treningu.


Powinieneś także zadbać o to, by w pełni odzyskać siły i się zregenerować po odniesionym urazie. Pamiętaj także o tym, aby stopniowo zwiększać tempo swojego biegu. Jesteśmy pewni, że już wkrótce poznasz także wiele innych korzyści dla zdrowia związanych z regularnym bieganiem!



#running #addictedtosports

44 wyświetlenia0 komentarz

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie